4/18/2012

Húsvéti nyuszi torta

Már karácsony óta szemezek ezzel a recepttel. Igaz, a húsvét jócskán elmúlt, de mivel én csak költözést és dobozokba csomagolt konyhát kaptam tőle ajándékba, úgy döntöttem, hogy már csak azért is lesz húsvétom és húsvéti tortám. 
Az eredeti receptet itt találtam, de mivel körülbelül semmi sem kapható hozzá itt Magyarországon, ezért kicsit átalakítottam hazai termékvilágra.

Hozzávalók a tésztához:
  • 3 tojás
  • 3 ek. liszt
  • 3 ek. cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1/2 csomag sütőpor

Hozzávalók a krémhez:
  • 1/4 liter tej
  • 2.5 ek. liszt
  • 125 g vaj
  • 100 g porcukor
  • 1 cs. vaníliás cukor 
Egyéb hozzávalók:
  • 2 db török mogyoró
  • 1 pink színű cukorka
  • A4-es papírlap a füleknek
  • húsvéti cukorkák, formák a díszítéshez
  • kókuszreszelék

Elkészítés:

A tészta hozzávalóiból piskótatésztát készítünk, majd 180 fokra előmelegített sütőben alul-felül sütési fokozaton ca. 25 perc alatt készre sütjük (tűzpróba!)
A krémhez a tejből és a lisztből pépet főzünk. Vigyázzunk, nehogy leégjen, ezért folyamatosan kevergessük! Egy külön tálban habosra verjük a vajat a porcukorral és hozzá adagoljuk a kihűlt tej-liszt masszát. 
A kihűlt piskótát a már belinkelt honlap ábrája alapján felvágjuk. Én a tortalapot először két lapra vágtam, s azután feleztem meg, s követtem a rajz többi lépését. Tettem ezt azért, hogy a piskótalapokat is megtölthessen (illetve inkább összeragaszthassam) krémmel. A krémmel bevonjuk a nyuszit, s megszórjuk jó vastagon kókuszreszelékkel. Ha szobahőmérsékleten nagyon megolvadna a krém, és nehezen formálható, tegyük egy kis időre hűtőszekrénybe.
2 szem török mogyoróból szemet formálunk a nyuszinknak, 1 pink cukorkából az orrot, 2 formára vágott papírdarabból pedig a füleket kreálunk a fejére.
Zöld ételfestékkel megszínezünk egy adag kókuszreszeléket a fűnek, majd a gyepre húsvéti figurákat (cukorkákat, mályvacukor kiscsibékkel, csokitojásokkal, stb.) díszítjük. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése