3/09/2012

Palócleves másképp

Ma borzasztó álmosan ébredtem, amiért hálás is vagyok a lányoknak, ugyanis a tegnap este fantasztikusra sikerült. De épp ezen okból nem nagyon kívántam ma semmi mást, csak egy finom levest, így a választásom most erre esett. Bár az eredeti recept szerint a leves ürühússal készül, ennek hiányában én csirkehúsból készítettem.


Hozzávalók:
  • 50 g vöröshagyma
  • 50 g zsír (vagy olaj)
  • 2 g fűszerpaprika
  • csontlé
  • 30 g só
  • 15 g fokhagyma
  • 2 g őrölt köménymag
  • 500 g csirkemellfilé
  • 200 g burgonya
  • 150 g zöldbab
  • erős paprika
  • babérlevél
  • 200 ml tejföl
  • 40 g liszt
Elkészítés:
A megtisztított és apróra vágott vöröshagymát üvegesre pirítjuk a zsiradékon, majd lehúzzuk a tűzről és megszórjuk pirospaprikával. Felöntjük csontlével, átforraljuk és hozzáadjuk a felkockázott húst. 
A húshoz tört fokhagymát, őrölt köménymagot, sót adunk és fedő alatt rövid lében többször zsírjára pirítva félpuhára pároljuk. 
Külön vízben vagy csontlében megfőzzük a tisztított, 10 mm-es kockákra vágott burgonyát és a tisztított, 20 mm-esre darabolt zöldbabot (a burgonya főzőlevében teszünk sót, babérlevelet, a zöldbab főzőlevet megsózzuk).
Mindhárom összetevőt - a párolt húst, a főtt burgonyát és a főtt zöldbabot - főzőlevével (a burgonyánál szűrt főzőlevével) együtt egy fazékba tesszük, és tejfölös habarással sűrítve kiforraljuk, szükség esetén sózzuk. Forrón tálaljuk. 
A palóclevest készíthetjük zsemleszínű rántással és tejfölözve is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése